bahasa duniawi...

membina kitab menyuluh dunia Orwelliah

oleh rastom |

Aku bukan berapa suka sangat dengan blogger. Habis satu dunia punya web user dia conquer. Tapi apa boleh buat, sekali sekala aku mau juga berdunia dengan orang. Kalau nak ikut hati memang aku tak mau main blog dengan blogger ni. Lain lain hal aku lebih suka nulis kat blog aku di Bahasa Dunia.

7 komen:

rastom said...

mula mula, sendiri komen, yelah, mana ada orang tau yang blog ni dah wujud kat sini. jadi kena komen diri sendiri. ada bagus juga macam oran cakap muhasabah diri.

Khalid Jaafar said...

Janganlah buat banyak-banyak blog. Susah nak cari. Hang hidup macam mana. Hang jangan jadi macam cerita dalam novel Marquez "Chronicles of Death Foretold." Ini juga buku nipis, tetapi berat.

Khalid Jaafar said...

Batu Berendam sudah tiada. Di pecahkan kepada Bukit Katil dan Tangga Batu. Last election aku lawan di Bukit Katil. Kena cincang. Tapi seronok. Mungkinkah filasuf berlawan untuk kalah? Akupun selesa, juga tidak kaya. Mahu siapkan buku kedua. Hari ni nak telefon hang. Berapa nombor hang? HP aku 012-3152928.

rastom said...

Jadi macam mana/siapa dalam novel Marquez? Macam Santiago Nasar?

Khalid Jaafar said...

Kalau tak aku kaulah!Tetapi aku lebih suka kalau dapat jadi Dr. Keppesh!

rastom said...

Dr. Keppesh! :-),

btw, pernah dengan Forum Gengjurnal? ---> himpunan generasi 20'an/30'an

Khalid Jaafar said...

Tahu Gengjurnal. Tapi tak pernah masuk forum.