bahasa duniawi...

membina kitab menyuluh dunia Orwelliah

27.5.06

Think global Act Local 3

oleh rastom |

Saudara si kucing Rabbi. Adakah Rabbi itu sama dengan Lebai Melayu?

4 komen:

Khalid Jaafar said...

Kucing si Lebai sudah baca buku HK. Ini satu lompatan kwantum!

Puan Ainon Mohd. said...

Kucing yang pandai membaca itu seiras si "Rambutan" kucing saya yang down-syndrom dan bisu. Saya menjaga 31 ekor anak-anak kucing yang dibuang orang.

rastom said...

yang macam "Rambutan" sedang membaca saya kutip dari gerai makan. yang sedang bersantai disebelah tu pengunjung yang terus bermastautin, masih dalam pantang. 31 ekor, banyak nyer!

Puan Ainon Mohd. said...

Adik beradik Rambutan adalah Ciku dan Manggis. Durian mati. Orang buang mereka dalam kotak di depan get rumah saya. Yang terbaru saya kutip di dalam longkang tepi jalan namanya Tumpang. Kurus kering, banyak kutu, sekarang sudah pulih, tapi masih kurus. Semenjak saya tinggal di Janda Baik ini, barangkali sudah hampir 80 ekor anak2 kucing saya kutip, majoriti tak dapat saya selamatkan sebab orang buang sewaktu mereka masih amat kecil, belum bercerai susu.... Ustaz saya kata doa kucing amat makbul.