bahasa duniawi...

membina kitab menyuluh dunia Orwelliah

13.6.06

Semakin menarik!

oleh rastom |

Bandingkan: You're either with us or against us in the fight against terror, oleh Ustaz Bush dan satu petikan dari ummahonline.com ., yang berbunyi Segala macam penolakan Khilafah, sesungguhnya terbit dari satu paradigma saja, iaitu sekularisme, tidak ada yang lain. ( perlu dibaca dengan aksen indon pekat) ....ada asonansi

4 komen:

Khalid Jaafar said...

Rupa-rupanya mereka yang berjihad untuk menghapuskan Bush (depa tambah dengan ungkapan laknatullah alaihi)pun dirasuk oleh Bushism.

Aqil Fithri said...

salaam,

editor sebuah laman yang mempunyai kaitan dengan PAS, tranungkite, semalam dipaparkan, telah mendu'akan rahmat buat mus'ab az-zarqawi. (hari ini du'a ini telah dipadamkan oleh editornya).

ketika membaca perghurmatan yang diberikan oleh sesetengah puak2 muslim terhadap 'syahidnya' az-zarqawi ini, benak saya tertanya, apa sebenarnya sumbangan dalam perjuangan az-zarqawi ini?

barangkali puak2 ini tentunya menjawab, kerana az-zarqawi melawan AS. tapi, saya bingung, berapa ramai tentera AS yang telah mereka bunuh? dan, mengapa muslim di Iraq juga ada yang turut sama ada yang terkorban dan menjadi sasaran? dan juga, apa untungnya menyerang tentera AS di Iraq kepada pembangunan sebuah negara Iraq?

jika persoalan yang berlainan diungkapkan, mengapa az-zarqawi yang menghuru-harakan Iraq, maka sebaliknya puak2 islamis ini akan tentunya akan jawab itukan mainan media barat. tapi, lupakah kita, banyak serangan bom kereta diakui sendiri oleh az-zarqawi seperti yang disiarkan oleh al-jazeera!

hujah mana satu nie puak2 islamis nak guna untuk mempertahankan az-zarqawi dan konco2nya :-) osama pun satu!

Khalid Jaafar said...

Aqil, kau Islamiskan? Hujah mana satu yang kau nak pakai?

Aqil Fithri said...

pak khalid,

meminjam retorika HT, marilah kembalilah kita kepada khilafah 'ala minhaj nubuwwah (sila ratibkan zikr ini) :-)